Eu. Tu. Noi. Eu!

image

Stau și mă uit în jur. Observ multe cupluri care ajung la divorț, mai devreme sau mai târziu. Mă uit și la bunicii mei, la părinții mei. Unii au peste 50 de ani de căsnicie și alții fac 36 de ani, anul acesta. Wow, mie una mi se pare enorm, aproape imposibil de atins în ziua de astăzi. Așa este, vremurile s-au schimbat. Odată cu schimbarea, cu emanciparea, a intervenit și independența, de ambele tabere. Cu siguranță că oamenii “călcau” strâmb și în trecut, dar totul era mult, mult mai discret și la scară mai mică, mai cu milă și bun simț, și perdea. Femeile iertau, dacă aflau, că nu aveau Facebook sau smart phone-uri, poate doar să găsească cine știe ce scrisoare pierdută undeva. Femeile iartă și în ziua de astăzi, mult mai ușor decât bărbații, și nu înțeleg de ce. Este greu să fii singură, să ai responsabilități dar nu este imposibil, mai ales când femeia este mult mai independentă. Și totuși, tot ea, iartă mai mult. Cred că este vorba de teamă. Vai de mine, cine mă mai ia pe mine la 32 de ani? Sunt deja bătrână. Dacă mai are și copii, problema se complică și mai tare, este clar că nu voi găsi pe altcineva care să mă iubească, mai ales că am și copii, un fel de povară, și să îi cer să îi și iubească, este deja imposibil. Lasă, mai bine stau aici, cu el. Aia e dacă mă înșeala, bine că nu mă bate și nu mă înjură, au și copiii un tată, e marfă. Și uite așa trece viața. Apar și regretele mai spre final, urmate de reproșuri care de multe ori se adresează copiilor, gen, mi-am sacrificat viața ca să fiți voi fericiți, să aveți și mamă și tată. Culmea este că în majoritatea cazurilor, nu au fost prea fericiți. Nici nu ar fi avut cum, compromisul trezește frustrări care se revarsă exact asupra celor ce ar fi trebuit să fie salvați de la eterna nefericire.
Și atunci, de ce să alegi această cale? Da, iertarea face bine, dar și despărțirea. Atunci când ești fericit, poți muta munți. Atunci când simți că sacrifici ceva, că mori zi de zi, chiar asta se va întâmpla, atât pentru tine cat și pentru cei din jur.
Poate că există și cazuri excepționale, când iertarea schimbă în bine relația, dar de obicei, urmele rămân. Și nu trec, niciodată. Forgive but never forget. Așa că, acordați-vă o șansă, s-ar putea să fie cel mai bun lucru pe care l-ați făcut vreodată, pentru voi. Și nu numai.

