Așa-i românu’

Românul are un simț foarte dezvoltat al proprietății. Până nu cumpără, nu se lasă. Nu știu de ce este așa, poate că din cauză că așa am fost învățați de mici, așa trebuia să fie, ca să ai un rost. Altfel, nu se poate! Și uite așa apare presiunea. Trebuie să îmi cumpăr o casă, o mașină. Trebuie neapărat să mă căsătoresc dacă vreau un copil, altfel nu voi fi în rând cu lumea, sau mai știu eu ce alte inepții. Și uite așa ne legăm. De locuri și de oameni. Uite așa devenim rigizi. Nu mai facem eforturi să evoluăm. Dacă mi-am luat casă aici, ce să mai îmi caut job in altă parte, nu are sens. Iar de aici pleacă și nemulțumirea, că românu’ are și această “calitate”, mereu nemulțumit. Mereu cu ochii la altu’ și niciodată la el. Mereu comparându-se când nu există termen de comparație. Mereu dorindu-și mai mult, când nu ridică nici măcar un deget în acest sens.
Cel mai tare mă enervează sfaturile sau îngrijorarea. Vai, dar tu ce faci? Stai cu chirie? Pai mai bine îți iei o casă, plătești rată. Been there, done that. Și nu mai vreau asta. Până la urmă eu știu ce vreau și eu decid.
Fără bătăi de cap, rate și nebunii. Traiesc clipa și viața până la urmă. Mă plimb și nu respect nicio regulă, doar ceea ce îmi impun eu și câteodată societatea, deși nu e corect.
Vreau să mă mut mâine, o voi face, fără  teama că am lăsat ceva în urmă. Și nu mă refer la oameni, ci la chestiile materiale care nu ne aduc niciun beneficiu real, ci doar, poate, o relaxare. Deși, fără rate, viața “e” pustiu. Așa că relaxarea nu vine niciodată atunci când stai față în față cu realitatea.
Când plătești o chirie, parcă presiunea e mai mică. Când zici bancă, este clar vorba de adrenalină.. Și nu una ce merită a fi menționată.
Fiecare face ce vrea. Eu la această dată am ales libertatea, poate de mâine mă voi răzgândi, dar este treaba mea
Doar a mea.
Oricum, dacă vrem schimbare ca și popor, trebuie să începem cu noi! Să vedem ce fac alții cu atâta succes și cum de reușesc. Să ne uităm mai mult in oglindă și mai puțin în lateral. Și să alegem noi pentru noi, nu trebuie să ne lăsăm mereu conduși!

