Habibi, bine venit la Dubai!

Când vine vorba de Dubai, toată lumea parcă încremenește. Ceva se întâmplă în mintea oamenilor, de zici că o iau razna. Nu am fost niciodată fascinată de acest loc, am ajuns aici datorită unor împrejurări, unii ar spune favorabile. Am o prietenă pe care nu am mai văzut-o de 9 ani, da, o eternitate. După multe încercări eșuate am reușit să ne vedem. Aici. Bine, ea stă în alt emirat, lângă faimosul Dubai. Ea stă lângă plajă, ceva de vis. Voi ajunge acasă mâine și întrebările vor curge. Deci, ia zi domne’, cum e acolo? Opulență, lux, curățenie. Cam astea sunt cuvintele care caracterizează acest emirat. Da, este impresionant. Da, este diferit. Dar pentru mine alte locuri mi-au părut mult mai interesante în lumea asta mare, și nu am văzut nici măcar un sfert. Istoria are frumusețea ei. Istoria are magie.
În rest, ca și în alte țări arabe, oameni care păstrează tradiții. Ei, îmbrăcați în alb, cu niște robe până-n pământ, pe care le duc la dry cleaning. Ele, versiunea în negru, să se chinuie, că de-aia-s femei, doar că, în funcție de soț, mai mult sau mai puțin acoperite la cap. Ei, au dreptul la harem. Cu cât mai multe, cu atât mai bine. Într-un fel, eu cred că e bine, barem se cunosc fetele între ele, nu riscă nicio boală, merg împreună la control, tip top mini top. Ele, au doar un soț. Eh, uite că asta nu îmi place. Păi e frumos așa? Egalitate nu avem și noi?
Una peste alta, cald în această perioadă a anului, vreme perfectă de plajă, dacă avem noroc de soare.
Dacă vă dau banii afară din casă și nu știți ce să faceți cu ei, eu zic să găsiți o cauză nobilă. Înnebuniți după shopping, fițe și figuri?
Welcome to Dubai!

