Reciclăm?!

image

Știu, mai este mult până departe, dar evoluția se simte zilnic, chiar dacă noi suntem de altă părere. Acum mai depinde și de noi, sau mai degrabă, doar de noi! Consider că unii oameni au făcut o treabă bună, au facilitat colectarea deșeurilor, întrebarea este, acum ce?
Ca și în alte țări, reciclarea se face contra cost, asta până reușește să intre în sânge, după va fi ceva mai ușor, dar nu acum, în fază incipientă. Și așa le este greu oamenilor să sorteze plasticul de sticlă și de alte resturi menajere, să nu le oferi niciun beneficiu ar fi chiar deplasat!
Am descoperit un astfel de centru de colectare într-o zi, cu soare, undeva la Carrefour Ploiești în parcare. La început am crezut că este vorba de un chioșc din acela de ziare ceva mai modern, dar am constatat cu stupoare că este total altceva, iar acest lucru mi-a smuls chiar și un zâmbet, chiar se poate, mi-am spus în sinea mea, și lui Oreo, dar nu era atent!
Ulterior, am mers la un film, iar după ce am băut apa din sticle, am zis să testăm “treaba” cu reciclarea. Era destul de târziu în noapte, dar cred că de obicei acolo stă și cineva care răsplătește efortul consumatorilor de a recicla. Există un fel de listă de prețuri, iar în funcție de ceea ce dorești să reciclezi și greutatea aferentă a produselor returnate, primești o sumă de bani.
Normal că noi nu ne doream banii, dar sentimentul a fost chiar mișto, am introdus sticlele într-un fel de recipient din metal, am zâmbit și am plecat mai departe . Oricum, sper să fie o colectare selectivă, adică să nu ajungă tot amestecate, undeva la o groapă de gunoi! Din afară, totul pare să fie bine. Sper să ne țină cât mai mult și poate în ceva ani să ajungem să o facem dezinteresați de beneficiile materiale, ghidați doar de moralitate și normalitate! Și sper ca să ajungem să ne educăm și copiii în acest sens, tare bine le-ar prinde o astfel de disciplină, mai ales venită din partea părinților pe care ei oricum îi venerează!
Reciclare plăcută tuturor! Și la mai mare!

One thought on “Reciclăm?!

  1. Sunt mai multe astfel de statii de colectare selectiva in tara, scopul acestora fiind exact acela de a “redirectiona” drumul deseului de la cetatean la reciclator, ca sa nu mai ajunga la groapa de gunoi. Fabricile de reciclare unde ajung toate deseurile colectate sunt la Buzau, ale Green Group, si companiile permit cetatenilor, in grupuri organizate, de a vizita fabricile si de a vedea ce se intampla acolo. Sunt mai multe statii, numite SIGUREC. E un lucru care schimba Romania in bine.

Leave a Reply

