Andreea.

Un apel telefonic de la un număr necunoscut îi perturbă liniștea. A stat puțin să se gândească dacă să răspundă sau ba, până la urma urmei nu cunoștea numărul care o apela și nu avea nicio obligație. S-a gândit că poate e cineva cunoscut care are o urgență, așa că a răspuns.
– Bună seara, Andreea?, spuse o voce masculină care aproape că se stingea la celălalt capăt.
– Da, spuse ea cu cel mai mare nod din gât. Credea că e Victor. În sfârșit a avut curajul să o sune!
– Scuze că îmi permit să te sun așa târziu, doar că acum ți-am aflat numărul și nu am vrut să mai aștept nicio clipă. Sunt eu, tati!
– Care tati? Bună seara!
– Aș vrea să ne vedem, aș vrea să îți explic, am atâtea lucruri să îți spun..
– Nu avem de ce să ne vedem, eu nici măcar nu știu cine sunteți. Au trecut 20 de ani de când nu ne-am mai văzut, asta dacă sunteți într-adevăr cine pretindeți, sau mai bine spus de când nu m-ați mai văzut. Îmi pare rău, dar este mai bine așa. Vă rog să nu mă mai sunați, nu voi mai răspunde. E mai bine așa!
Și liniște totală. Nu îi venea să creadă. A vorbit cu el. El la care a visat toată copilăria. Lui căruia i-a scris sute de scrisori pe care nu a știut niciodată unde să le trimită. El, tatăl ei. Tatăl ei care a fost mereu absent și acum venea să îi ceară ce? Iertare? Iubire? Sau ce oare putea să își dorească de la ea? Și auzi tu, a avut și tupeul fantastic să îi spună că e tati. Tati al cui? În ce univers paralel? Lacrimile îi curgeau pe obraji. Ar fi vrut ca cineva, cumva să o aducă la realitate. Sigur fusese un vis. Sau un coșmar?
– Mami, ce bine că ai ajuns acasă! Hai că m-a sunat un tip. Spunea că e tati. Dar de unde avea numărul meu?! Crezi că putea fi el? Ce o fi vrut?
– Da mami, el era.
– Cum? De unde ești singură? Tu i-ai dat numărul meu de telefon, nu? Păi parcă ziceai că nu mai ai habar de ceea ce face..
– M-a căutat acum ceva vreme. Iartă-mă, mi-a fost milă de el. Mi-a spus că are o boală incurabilă și că nu știe cât mai are de trăit. M-a implorat să îi dau numărul tău de telefon sau adresa noastră. Nu am știut cum să procedez, e tatăl tău..
– Da, cu numele! Și acum ce ar vrea? Să îi fiu aproape așa cum nu mi-a fost el mie? Să îl îndrum așa cum nu m-a îndrumat el? Să îmi fie milă așa cum nu i-a fost lui? Zi mamă, zi! Dă-mi tu o soluție! Tu ce ai face în locul meu?
– Off, măi mami! Aș fi vrut să ai un tată aproape, mi-ar fi plăcut ca și el să își dorească asta nu doar acum când știe că e pe cale să piardă tot, să fi simțit pierderea acum 20 de ani, dar lucrurile nu stau așa cum ne dorim. Acționează cum crezi, dar iartă-mă. Am zis că ar fi șansa ta să îl vezi și să îi adresezi toate întrebările care te macină, de ce să ți-o iau?
– Mai degrabă șansa lui! Pe care nu o va primi! Doar pentru că suferă de o boală nu înseamnă să i se ierte toate păcatele. Eu când plângeam nopți la rând, unde era? Își trăia viața, nu? Am fost o piedică, cum de am devenit altceva între timp? Spune-i că nu îl iert. Nu am cum. Anii petrecuți fără el dar cu gândul la el mă împiedică să mă obișnuiesc cu ideea că el există cu adevărat. Am nevoie de 20 de ani care să îmi confirme acest aspect. Dacă îi mai are, să mă aștepte, dacă nu, să se gândească la mine. Cu dor, cu dragoste, cu amar și resemnat. Așa am făcut și eu. Și încă o mai fac!
– Te rog să te mai gândești! Ești încă în stare de șoc.. Îmi pare rău! Mă ierți?
– Nu trebuia să faci asta, ar fi trebuit să mă întrebi.. Dar normal că te iert! Te iubesc, mama. Și îți mulțumesc! Ai fost atât de curajoasă, nu ca el!
– Și eu te iubesc! Și te vreau fericită! Atât!
– Te am pe tine. Îmi ești suficientă! Ok?
– Da, mama. Dar totuși..
– Mă mai gândesc. Dar nu cred. Pentru tine promit să încerc să îi dau șansa vieții lui. Să vadă ce a ratat! Oricum e mult prea târziu să mai recupereze orice! Dar mai ales dragostea pe care i-am purtat-o deși nu a meritat-o! Vedem. E târziu. Te iubesc. Noapte bună, mami!

2 thoughts on “Andreea.

  1. un articol cu o foarte mare tenta feminista. sustine doar neiertarea si ignoranta in aflarea adevarului. un tata care gandeste altfel.

Leave a Reply

