Rău sau bun?

image

De ce oare răul este făcut mai ușor decât binele? De ce simte omul o satisfacție când ranește o altă ființă, nu neapărat umană? Care o fi chestia? Oare este vorba de a domina cumva sau este pură prostie? Lipsă de curaj? Lipsă de educație? Sau oare gura rostește doar ce vrea celălalt să audă și mintea, fără să vrea sau malefică fiind, acționează total diferit? Probleme din copilărie? Frustrare? Chiar mă întreb, pe bune! Oamenii ăștia sunt tare dubioși, iar mulți fac rău fiind extrem de conștienți că urmează să provoace ceva nașpa. Unii mai au și zâmbetul pe buze. Simt o satisfacție nebună când știu că cineva suferă din pricina lor! Un lucru este cert. În jurul nostru sunt mai mulți oameni care fac rău decât cei care fac bine! Cu ce le schimbă asta viața? Habar nu am! Poate că este vorba de invidie. Poate este vorba de concurență. Poate se luptă cu ei înșiși. Și totuși, oricât ar fi de inteligenți, de frumoși, de bogați, cu siguranță sunt niște oameni triști, mult prea triști. Și cu cât fac mai mult rău, cu atât devin mai proști, mai urâți și mai săraci, spiritual.
Acum mă gândeam că am scris 100 de articole diferite. O fi bine sau rău, nu știu, dar cu siguranță sufletul meu le-a atins pe fiecare în parte. Un suflet bun, cald, fragil, poate prea rănit de oameni care nici nu știu că ar avea așa ceva, și pe care oricum nu pun preț. Dar știți ce? Zâmbesc! Și trăiesc! Și încerc să las în urmă ceva mai presus decât lucruri materiale, ceva mai pur, ceva mai sincer. Amintiri. Oameni frumoși. Și zâmbete infinite! Răi sau buni, pentru mine sunt toți la fel, pentru că eu nu mă voi schimba după cum se vrea, voi evolua pentru că așa voi vrea! Dar tare mult mi-ar plăcea să las în spate mai mulți oameni buni decât răi! Da, știu, o fantezie, un vis.. Dar câteodată visele pot deveni realitate. Și în același timp să am ocazia să-i cunosc cât mai stau pe aici!

Leave a Reply

