Aikido.

image

Totul a început de la un hai să vedem cu ce se mănâncă și asta, după ce un prieten mi-a spus de existența lui, a sportului respectiv pe această planetă! Sport zic mulți inclusiv eu, dar de fapt face parte din artele marțiale! La mine cam toate încep așa, pentru că sunt și extrem de curioasă. Și pentru că îmi pare corect să încerci ceva înainte să spui că nu îți place. Ca și copil nu am făcut asta, refuzam de multe ori mâncarea pentru simplul fapt că nu îmi plăcea cu arată sau miroase, bine, cred că încă o fac, doar că sunt mult mai deschisă la tot ce este nou, în aproape toate domeniile.
Și uite așa am ajuns la prima mea “lecție” de aikido. Toată lumea super zâmbitoare pe margine. Țin minte ca și cum ar fi fost ieri, erau minus 20 de grade sau pe acolo, eu eram extrem de răcită dar tot am mers. Și mai știu că nu reușeam deloc să mă coordonez în mișcări.
Nu are sens să intu în prea multe detalii tehnice, nu că aș avea cum la această dată, dar pot să spun că am fost fascinată!
Am avut mulți profi la viața mea, de la unii am învățat multe, de la alții nu prea. Am tot stat să mă gândesc care ar fi motivul. Unii știu cum să explice, să se facă plăcuți atât ei cât și ceea ce preadau, știu să facă elevii să iubească ceva ce nu credeau că vor ajunge să facă vreodată. Ei, cam asta am pățit și eu. Mă uitam cu gura căscată la cel ce ne ghidează pașii, adică la sensei. Se mișca și încă o face, cu o ușurință extraordinară. Când te ridicai în picioare credeai că ai să faci și tu aceeași treabă ca el și cu aceeași ușurință, dar de unde! Asta mi-a plăcut și asta m-a făcut să revin iar și iar și iar! Nu știu alții cum sunt, dar senseiul nostru este chiar foarte tare!
Ce presupune toată treaba asta? Patru ore pe săptămână, patru ore în care te încarci și descarci, în care chiar înveți să ai mai multă grijă de tine, patru ore în care înveți să îți cunoști limitele și cum poți fi mai calm. Echilibru. Disciplină. Liniște.
Cine poate participa și când? Poate participa orișicine își dorește, chiar e super ofertă, cu cât mai mulți cu atât mai bine! Marți și Vineri ne vedem de obicei, dar asta să fie problema!
De ce Aikido și nu alt sport? Nu știu dacă răspunsul meu este și răspunsul vostru, dar un lucru vă pot spune sigur, merită să încercați, merită să vă extindeți cunoștințele și să faceți altceva cu timpul vostru decât poate să îl pierdeți în fața televizoarelor. Garantat veți întâlni niște oameni mișto de la care veți avea multe de învățat. Eu asta am pățit! Și ia uite ce frumos am învățat să scriu! Pentru o viață mai bună consumați aikido cu noi de cel puțin două ori pe săptămână!

image

Leave a Reply

