Așa-i românu’ partea a 4-a.

Da. Am mai scris despre noi ca și nație și poate nu am făcut-o în cel mai amabil mod, dar cam asta este realitatea. Nu judec, doar constat.
Sărbătorile de iarnă se apropie. În curând orașul va fi mai luminos, nu al nostru, dar ne putem deplasa, tot din banii noștri, evident. Dar deviez de la subiect. Sau poate că nu! Toată lumea se pregătește de zor. Priviți cu atenție imaginea alăturată. Ce vă inspiră?

image

Încerc eu să aduc puțină lumină în această ecuație, ar fi fost nevoie și pentru fotografie, dar așa e când faci pe paparazzi. În fotografie se pot observa patru personaje și două covoare. Unul dintre ele este bătut cu sălbăticie de către o doamnă, celălalt stă întins, dar strâns în același timp, undeva pe jos așteptând și el să fie luat la trântă. Praf, sudoare, forța, mușchi, legătura om-covor, toate într-o singură imagine.
– Bună seara, îmi puteți spune ce se petrece aici?
– Ahh, da, ahh, deci dacă e Crăciun, noi clar facem curățenie generală.
– Care se diferențiază de curățenia clasică, cum?
– Păi foarte tare. Acum, în prag de sărbători, batem toate covoarele din casă, spălăm geamurile, tragem șifonierul când dăm cu aspiratorul, ne spălăm și pe cap, dar atunci mai aproape, că avem apometre..
Și câte și mai câte. Mai am eu o poveste despre întinsul rufelor în uscătorie. Ceva tot pur sânge românesc.
Nu am nicio poză, dar promit să fac și să revin cu episodul cu numărul cinci al acestei comedii din care fac parte cei mai simpli, dar talentați actori, românii.
Până atunci, spor la curățenie! Să fie generală și cu ciomageală, dar organizată, da? Să fie curat la toată lumea, mai ales acu’,  în prag de sărbătoare.

Leave a Reply

