Mentalități, schimbări, dorințe!

De doi ani și ceva tot alerg. La propriu. Nu fac excese, de niciun fel, o fac pentru plăcerea alergării, pentru că iubesc senzația de după, pentru că știu că singurul fel în care pot schimba mentalități este prin exemplu, pentru zâmbetul dăruit fotografiei cu medalia de participare, pentru fapte bune, pentru că mai bine mai târziu decât niciodată!
Am făcut sport de când eram mică, mama m-a lăsat să îmi aleg drumul, întotdeauna, fapt pentru care îi voi fi mereu recunoscătoare. M-a îndrumat și către ceea ce iubea ea, dar nu a fost să fie. Doar că erau alte vremuri.. Alte mentalități, alte priorități.
În fiecare an, când vine vorba de alergare, văd din ce în ce mai mulți participanți, iar ceea ce mă bucură este că văd și copii care participă. Chiar mă gândeam că tare mult mi-ar fi plăcut să particip la astfel de evenimente când eram copil și că atunci când am să fiu mamă am să îmi car copilul cu mine, asta este clar!
Mentalitatea românească este puțin învechită. Nu am fost obișnuiți cu multe, lipsă de informații și tehnologie, privare de liberă circulație. Toate acestea au dus la îndoctrinare,
pe de-o parte, pe de altă parte mai este vorba și de nepăsare și ignoranță.
Dacă ne creștem copiii doar în fața televizorului și a tabletei, rezultatul va fi unul pe măsură. Trebuie să guste din toate în această viață, chiar dacă nu le vor fi pe plac, măcar vor avea șansa să experimenteze. Și câte sunt de făcut, timp să ai, și chef, și iarăși timp.
Mi-ar plăcea să văd din ce în ce mai mulți copii la astfel de evenimente. În afara faptului că vor face mișcare, se vor mândri cu medalia obținută la final și cu starea de bine. Cum zice românul, win win situation. Și mai mulți copii în avioane, și ce dacă sunt mici, și ce dacă nu își vor mai aminti, cu siguranță schimbarea începe de la ei și de când sunt mici.
Ne vedem curând, cu mic, cu mare, cu preocupări mișto și oameni cu dorință de schimbare, în mai bine, pe termen nelimitat!

Leave a Reply

