Marocul în Ianuarie/part one!

A venit iarna. Este foarte frig. Pleci în vacanță și te gândești cu bucurie că cele douăzeci și ceva de grade îți vor alina suferința și îți vor încălzi trupul.
Aș vrea să fi ținut minte mai multe detalii despre primele două zile de vacanță, doar că sentimentul că ceva aiurea se petrece a fost prea acerb.
Am să o iau de la început și am să încerc să vă povestesc despre vacanța petrecută pe un alt continent.
Duminică dimineață am plecat devreme spre aeroport. Ninsoarea nu ne-a permis să decolăm la timp, ba chiar ne-a întârziat suficient de mult încât să pierdem conexiunea către Marrakesh, destinația noastră finală. În cele patru ore petrecute în avion m-am gândit în mod repetat să renunț la vacanță, dar am acordat o ultimă șansă cu gândul că vom prinde avionul ce urma să ne ducă în altă lume. Dar nu a fost să fie așa. Și de atunci a început aventura. Atunci am realizat că deși împreună, oamenii acționează separat. Din douăzeci și doi de oameni rămași fără bilete, soluțiile problemei au început să aibă rezoluții diferite. Am reușit într-un final să găsim bilete, prin diferite metode, prin eforturi deosebite ale unor oameni din grup. Am găsit și o cazare cât de cât iar prima noastră noapte caldă s-a petrecut pe al nostru frumos continent, undeva la cald, doar că nu prea cald, mai ales la cum eram noi îmbrăcați. Am înghețat.

image

A doua zi am plecat la drum. Două ore am făcut până la aeroport cu autocarul. După aceea am zburat până la Beni Mell, prima pe dreapta în Maroc. Am făcut o mică escală după care am decolat către Casablanca. Am mai așteptat cam patru ore în aeroport după care am plecat către Marrakesh, cel mai scurt zbor din viața mea și la cea mai joasă altitudine, cam douăzeci și cinci de minute și 4500 de metri altitudine. Am ajuns lihniți de foame și rupți de somn. Dar am ajuns să ne cunoaștem cât de cât. Aveam impresia că stăm împreună de o eternitate. Ne-am cazat, frig! Apa fierbinte ne bucura trupurile înghețate și obosite, până când a devenit brusc extrem de rece. Primul impact a fost unul negativ. Poate că din cauza oboselii, a nervilor acumulați, a faptului că aveam impresia că nu mai ajungem! Am și mâncat ceva pe fugă în piață, deși aproape de miezul nopții, am reușit să găsim ceva de mâncare.
Oamenii sunt extrem de săraci, nu asta este problema, problema lor este alta, stau cu mâna întinsă și se așteaptă să le dai. Dacă nu le dai și pleci mai departe se comportă extrem de urât. Nu prea îmi place această atitudine, nu este una prea corectă, dar despre asta puțin mai târziu. Sfat: dragilor, de veți pleca în vacanță în această lună, oricât ați crede că este de cald, va fi, dar doar ziua, noaptea nu prea! Haine groase la voi, bocanci chiar, o greacă de iarnă mai groasă, dresuri și câteva pulovere și ceva cu alcool dintr-un aeroport european, aici nu veți găsi alcool la liber, poate doar pe sub mână, nu veți regreta!
Noaptea a decurs interesant. A fost scurtă și rece. A doua zi aveam să plecăm către Sahara. But that is another story.. Coming soon!

image

Leave a Reply

