Povestea unei înmatriculări.

La îndemnul unor nepricepuți ca mine, în ale înmatriculării de mașini, m-am gândit să abordez acest subiect ca și temă de casă. Eu una am să vă expun strict cazul în care mă aflu eu, mașină second hand înmatriculată în România.

Primul pas este să găsiți mașina, și să fie înmatriculată aici. Eu una am contractat un tip care se ocupă de testarea mașinilor, asta după ce reprezentața încasa o grămadă de bani pentru mai nimic, acest domn vă poate căuta și testa mașini, contactul lui aici: masinapotrivita@gmail.com, un mail și primiți toate răspunsurile pe care le căutați, referitoare la mașini, evident!

După ce mi-a zis că e de bine, am efectuat pe rând, contractul de vânzare-cumpărare, plata către vânzător, iar cel din urmă mi-a dat fiscalul, adica el și-a scos de la plată bolidul și m-a lăsat să îmi fac de cap. În funcție de unde alegeți să mergeți, contractul costă între 20 și 50 de ron. Nu am fost nevoită să fac RCA-ul pentru că acesta era încă valabil, și nu avea sens să îl fac, încă.

Primul pas. Anaf. El a plătit taxa și nu a recuperat-o, dar eu a trebuit să verific asta. Sfat: copii xerox cam trei bucăți la tot ce aveți: talon, carte, contract vânzare-cumpărare, buletin, taxă platită. Completați un formular și sunteți gata extrem de repede. Cost: xerox-ul.

Al doilea pas. RAR. Având ITP-ul valabil, am sunat ca să mă programez la RAR. Nu ai progamare, nu exiști. La RAR nu ai nevoie de nicio copie, culmea. Primești o fișă, o completezi, chiar dacă e coadă și sunt zece mașini în fața ta, mergi și plătești, 118 RON este taxa de autenticitate, iar după testele aferente, aștepți. Nu a durat foarte mult, cam o oră, cu tot cu pauza lor de masă.

După cinci zile am revenit la Anaf, program până la 18.30, dar atenție, nu se aplică la auto, sau cel puțin nu știe domnu’ paznic, se aplică dacă mergi și vorbești cu doamna de la alt ghișeu, asta doar dacă ai de ridicat. Am revenit a doua zi, am luat hârtia rapid și fără bătăi de cap.

Nu știu ce a fost în capul meu, dar am crezut că pot înmatricula mașina deja, așa că am început să achit taxele, trei la număr, care ce credeți, se achită în trei locuri diferite, normal, nu!? Prima taxă pe care am achitat-o a fost la CEC iar valoarea acesteia s-a ridicat la 37 de lei, taxa de talon. Cea de-a doua, de 60 de lei se achită la trezorerie, taxa de înmatriculare. Era coadă, așa că am intrat la taxe și impozite locale ca să văd dacă pot lua mașina pe numele meu, și bine am făcut. Am depus actele și durează trei zile lucrătoare, dacă voiam la urgență trebuia să achit o taxă de 85 de lei, nu mă grăbesc, aștept. Am făcut o poză ca să fie clar ce anume acte trebuiesc depuse la dosar. 


Mai am de plătit două taxe, dar am constatat că am timp. 

Între timp am făcut RCA-ul, în cazul meu a costat 490 ron/6 luni, neapărat pentru înmatriculare, și da, costă mai mult.

Mai nou, cel puțin în Prahova, poți evita coada de la înmatriculari. Cum? Super simplu, faci programare on-line, exact ca în fotografia atașată.

Și culmea, se țin de programări. Eu mi-am făcut singură dosarul și m-am descurcat de minune, toată lista cu documente o găsiți aici: 

Înmatriculări Auto Prahova

Nu am stat mai mult de zece minute, taxa de număr se plătește pe loc. Nu mă pot plânge de asta, dar mă pot plânge de faptul că pot recupera documentele și plăcuțele de înmatriculare peste cinci zile lucrătoare, în condițiile în care nu am solicitat numere preferențiale! Această veste nu mi-a adus prea multă bucurie, dar încerc să o accept, oricum nu am ce face altceva.

Spor la înmatriculat! Hai că nu durează mult, banii nici nu îi mai pun la socoteală! 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s